Bouwjaar: 1997

km stand: 101000 KM (aantoonbaar via Japanse autopas)

In Japan kent men belastingtarieven toe aan de grootte van de auto en motro die in de auto zit.  Zo kennen zij de benaming 'KEI car' voor een stadsautootje met een motorinhoud van maximaal 660 cc. 

Zo maken alle Japanse fabrikanten vaak kekke sportwagentjes met die 'beperkingen'.

Wat krijg je dan: nou zoiets als deze Suzuki Cappucino Turbo Automaat!


Een rasecht turbocharged sportwagentje met de motor voorin en achterwielaandrijving, gekoppeld aan een vlot schakelende automaat die zich kan omtoveren van coupe tot vol cabrio en alles er tussen in.

Dit is een van de laatste bouwjaren van de Cappucino en dat merk je aan de uitvoering, het is een automaat (99% was voorheen handgeschakeld) en hij heeft een luxer interieur met mooiere bekleding,  Airco, hout op het dashboard en middenconsole en een Momo sportstuur.  

Een audiosysteem en elektrische ramen zorgen voor wat meer comfort. 

Vergis je niet, dit 330cm lange (of beter gezegd korte) sportwagentje rijdt als een KART!

Supersportief, je zit erin als gegoten, remt, rijdt en schakelt als een echte Japanner.

Staat op 4 nieuwe banden op lichtmetalen wielen (Achter een ander model en maat grotere velgen voor meer comfort en lagere toeren op de snelweg) en is reeds RDW gekeurd. 

Het dak is het interessantste stuk van de Cappuccino; want je tovert hem zo om van een coupe met glazen achterruit om tot een T-bar met grote openingen boven je hoofd of als je de middenbalk ook weghaalt tot een echte Targa, zonder last van windwervelingen in je nek. De laatste fase is dat de glazen achtersectie met de Targabar achterover wegklapt en je in een VOL cabrio rijdt....

Hij heeft een rode motorkap,targabar en achterklep omdat de blanke lak los was gelaten op die delen. (Zoals bij bijna alle Japanners die we importeren van die leeftijd) Staat niet eens verkeerd moet ik zeggen

Maar je kan er ook voor kiezen om hem geheel over te spuiten. 

Omdat we teveel klussen onder handen hebben en onze spuiter het niet kan bolwerken hebben we 2 opties:

Zo meenemen met NL kenteken en door de RDW APK gekeurd mag hij weg voor 6655 euro, als wij hem geheel over laten spuiten kost hij 8199 euro. 

Het is een BTW auto en derhalve ook heel slim goedkoop zakelijk te rijden, we leggen u graag uit hoe dat werkt.


Prijs 5500 euro excl BTW (6655 incl. BTW) zo meenemen of 6775 euro excl. BTW (8199 euro incl BTW) geheel nieuw Zilvermetallic gespoten.

Das bijna de helft van de andere te koop staande Cappucino die bij Pijnappel wordt aangeboden